Infrastrutture varie

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Ponte "Garibaldi" isola La MaddalenaReferences_3746
Il nuovo Ponte Garibaldi collega l’isola La Maddalena all’isola di Caprera ed è stato realizzato nell’ambito dei lavori straordinari previsti per la riunione del G8 del Luglio 2009 sede originaria a presidenza italiana, successivamente tenuta nella città dell’Aquila. L’intervento prevede la rimozione del ponte temporaneo di tipo Bailey e la realizzazione di un nuovo ponte stradale e pedonale. Il profilo longitudinale del nuovo impalcato è di tipo curvo circolare, la sezione trasversale e gli sbalzi del marciapiede sono di dimensione costante mentre l’anima ha una larghezza e spessore variabile. Il ponte si sviluppa al di sopra del mare lungo un asse rettilineo per circa 52 m, con un’altezza massima di circa 5.6 m rispetto al piano dell’acqua. La sezione trasversale del ponte è larga 10 m, lo spazio dedicato al traffico veicolare è pari a 6 m. Sui lati vi sono due mensole rastremate che costituiscono uno spazio protetto pedonale e ciclabile pari a 1.8 m l’una. La struttura d’impalcato è composta da 2 archi simmetrici invertiti con soletta-catena superiore. Nel tratto intermedio il collegamento fra arco e soletta è un sistema di puntelli metallici inclinati a ventaglio in direzione longitudinale e trasversale a formare una maglia regolare di appoggi della soletta. La soletta risulta precompressa in direzione longitudinale mediante un sistema diffuso di cavi post-tensione composto da monotrefoli a sezione 0.6” compatto non aderente viplato e protetto da guaina in HDPE. Per le straordinarie esigenze imposte dal committente la costruzione si è conclusa in soli 4 mesi di lavori.
1/1/20099999Italia
N9 UPlaNS Vennes-Chexbres-TP2References_117
progetto che prevede importanti lavori di manutenzione, rinnovo e riorganizzazione. Al fine di ridurre le difficoltà derivanti dal sovraccarico di traffico del tratto autostradale, lo studio contempla la trasformazione della corsia d’emergenza in via di circolazione temporanea tra i raccordi di Vennes e Belmont. Lombardi SA, capofila del consorzio LIG-A, ha assunto la direzione del progetto, nonché la gran parte degli studi relativi ai tunnel ed alla geotecnica per il lotto TP2 (Km 7'610-11'800). La tratta, ubicata in un contesto fortemente urbanizzato, comprende opere importanti come i ponti di Chandelar (242 e 246 m, rispettivamente lato montagna e lato lago) e di Paudèze (405 e 422 m), i tunnel di Belmont (409 e 366 m), il raccordo di Vennes, 4 cavalcavia e 3 sottopassaggi. Tutti i lavori saranno realizzati in presenza di traffico (TGM di 65'000 veicoli/giorno), mantenendo le 4 vie di circolazione aperte durante le ore di punta. Tale gestione del traffico, così come la messa in servizio della PUN, richiede importanti lavori di genio civile, tra i quali si evidenziano l’allargamento dei tunnel di Belmont e l’ampliamento e relativo rinforzo dei 2 grandi ponti della tratta. Il tunnel di Belmont sarà allargato con l’installazione di un portico di protezione che garantirà la separazione del cantiere dal vano traffico sulla totalità della sua lunghezza. Ciò permetterà di mantenere 2 vie di circolazione a profilo ridotto (2x3.50 m) durante la realizzazione dell’allargamento della calotta.
10/1/2012202510/1/20252025Svizzera
Estensione tangenziale nord Zurigo (copertura Weiningen)References_5869
Il Progetto Generale prevede un semi-interscambio vicino a Weiningen, nelle vicinanze delle aree residenziali, nonché una copertura lunga 100 m dell'area del portale occidentale del 1°, 2° e nuovo 3° tubo della galleria del Gubrist. La strada nazionale N01 è allargata nel perimetro del progetto a causa della carreggiata aggiuntiva del nuovo 3° tubo della galleria del Gubrist. In futuro la diramazione direzione Limmattal sarà provvista di 3 corsie di cui in direzione del nuovo 3° tubo della galleria, mentre le altre 2 corsie ciascuna nel 1° e 2° tubo esistenti in direzione St. Gallen/aeroporto. Il nuovo semi-interscambio Weiningen è stato spostato rispetto al precedente di 200 metri verso la ramificazione Limmattal ed è caratterizzato da un'uscita a livello della strada nazionale N01 nonché geometricamente ridimensionato rispetto al progetto esecutivo del 2009. Le due rampe di accesso esistenti e Klosterweg vengono demolite e ricostruite in una nuova zona. La tangenziale verrà riallineata orizzontalmente per una lunghezza di circa 400 m e i corridoi adattati alle esigenze progettuali.
9/1/2017202512/31/20252025Svizzera
Main inspections of the tunnels Amsteg – GöschenenReferences_1555
On behalf of the Federal Road Office FEDRO, Zofingen branch, in the period 2014-2024 Lombardi carries out the quinquennial main inspections of the tunnels Intschi I, Intschi II, Platti, Langlaui, Ried and Teiftal between Amsteg and Göschenen in the canton of Uri on the north ramp of the Gotthard road tunnel. The two-tube road tunnels have 2 lanes each and some of them include auxiliary structures. The tunnels have varying lengths from a minimum of 80 meters up to 555 meters. Due to the age of the structures and the various repairs, all the tunnels have different characteristics and damages. The tunnel inspection aims to capture the actual state of the tunnel via a visual inspection of the structure, to document it accordingly and then to evaluate it. The key component of the main inspection is the visual inspection of all structural elements, which accompany a description of the structure. The documentation in the report includes the description, analysis and assessment of the current condition of the structure, the preparation of a forecast and a recommendation for action.
4/1/2014202412/31/20242024Svizzera
Southwest bypass SinsReferences_4668
The South-West-Bypass Sins in the south of Canton Aargau should relieve the heavily polluted city centre and its access roads from the high level of traffic (more than 25’000 vehicles per day). Along the local transit road, the limit values of the noise protection regulation are exceeded. Likewise, the pollution levels are close to and sometimes exceeding the maximum emission values. From North to South, the general project South-West-Bypass Sins comprises the roundabout North, (diameter approx. 40 m), the almost 70 m long Bachtal bridge, the connecting 912 m long cut-and cover tunnel including ventilation center and several escape routes, the 40 m long Schürmatt bicycle- and pedestrian overpass as well as the roundabout South (diameter approx. 40 m). The adjustment and upgrading of the Aargauer Road K 124, which should be handed over from the Canton Aargau to the Municipality of Sins in good condition, represents another component of the project of the South-West-Bypass Sins. Lombardi manages the general planning team which realizes not only the construction works, but also the entire operational and safety facilities, the ventilation, the noise protection, the design and landscape architecture as well as the traffic technology. From today’s perspective, the start of construction works will be in spring 2018. The construction works, including the finishing of the tunnel and all the auxiliary structures, will be completed in about four and a half years. The total costs amount to 88.4 million CHF.
7/1/201620246/30/20242024Svizzera
Rubigen - Thun - Spiez Overall Site SupervisionReferences_1553
Since its commissioning in early 1970, the motorway section of the N06 between Rubigen – Wimmis and the N08 Lattigen – Spiez has never been extensively restored and reinstated. The current restoration will meet today’s requirements and regulations regarding noise and water protection as well as operation and maintenance. In particular: - The reinforcement of the emergency lanes and the replacement of the damaged concrete carriageway, - The repair of the main drainage network, with discharge into several road drainage water treatment plants, - The repair of civil engineering works; - The repair of the Allmend tunnel by lowering the road, - The construction of two tunnel control centers, - Renewal and replacement of electromechanical plants (MEP) In this project, Lombardi Ltd. is part of the JV OBL RUTS. The works include the external site supervision, the support of the overall project manager in the realization of the project. as well as the responsibility for the overall technical coordination of the construction. Also, the JV is involved in the development of the project manual.
11/30/201520226/30/20222022Svizzera
Strada Passo del San Gottardo - N2PReferences_272
The project includes the rehabilitation of the Gotthard pass road. Lombardi Ltd. is responsible for the electromechanical and safety equipment. The project is divided into three distinct areas: - Schöllenen (Göschenen to Andermatt) - Gotthard north (Andermatt to pass height) - Gotthard south (Pass height to Airolo). The road stretches comprise both open-sky road segments as well as various tunnels and avalanche protection galleries. Important rehabilitation works are required in particular for the single-tube tunnel Costoni di Fieud which will be equipped with a safety tunnel.
10/1/2012202112/31/20212021Svizzera
Lucerne boundary - Maintenance ProjectReferences_768
The national highway N02 between Lucerne and Hergiswil was put into operation in 1965. The noise barrier walls and the hard shoulders for the two lanes were realized in 1982. Over the last 25 years, no maintenance or renovation works have been performed. Through the maintenance project, the road section will be adapted to the current standards, guidelines and laws. The project includes: the improvement of the intertwining situation N08/N02, the repair of the existing equipment in the trace, the supporting walls and civil engineering works as well as the rehabilitation of the noise barriers in order to guarantee the fulfilment of the noise protection regulation. Throughout the planning phases including the concept of measures and project of intervention, as well as all the phases of implementation up to the commissioning and completion are realized within an engineering consortium. wherein Lombardi AG, is responsible for developing maintenance projects for selected supporting walls. The works started in 2012; the implementation is expected to be completed at the end of 2021. The cost of the whole maintenance project will be around 70 Mio. CHF.
4/1/2012202112/1/20212021Svizzera
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